بازدید 2258
۵

هشدار رئیسی به مدیران دولت: نباید گرفتار حاشیه‌ شو‌ید

رئیس‌ جمهور گفت: این دولت نباید گرفتاز حاشیه‌ها شود بلکه اولویت خدمتگزاری به مردم است، بسیاری از دولت‌ها گرفتار همین حاشیه‌ها شدند، باید مردم را در کارگشایی، مشارکت در انجام و پیشبرد کارها امیدوار کرد.
کد خبر: ۱۲۰۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 03 November 2023

به گزارش به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از سنندج، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان بادابراز خرسندی از این حضور اظهار داشت: تحقق مصوبات سفر نخست حاصل زحمات مسئولان استانی است و تهران نقش هدایتگری و تنظیم‌گری، پیگیری و تخصیص اعتباری را داشته است.

عده‌ای می‌خواستند کردستان را ناامن‌کنند

وی با بیان اینکه زمینه کار و تلاش در استان کردستان وجود دارد و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد؛ افزود:عده‌ای می‌خواستند کردستان را ناامن‌کنند اما نتوانستند.

‌رئیسی نام‌گذاری کردستان به عنوان استان فرهنگی توسط رهبری را حکیمانه و نگاه ارزشمند دانست و با تاکید بر اینکه باید این حفظ شود، بیان کرد: مردم کردستان در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و استان و مرزها را حفظ کرده و هزاران شهید تقدیم کرده‌اند.کردستان فرهنگی باید حفظ شود و تعریفمان از کردستان، همان تعریف رهبری است.

همه تصمیمات باید با حفظ هویت مرز و بوم باشد

رئیس‌جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شیخ‌الاسلام که همواره می‌گفتند برخی به نام‌ توجه به کرد و فرهنگ کردی، سوءاستفاده و نفوذ کرده و تنها چیزی که دنبالش نیستند فرهنگ کردی است، تصریح کرد: قوم کرد یکی از قدیمی‌ترین اقوام ایرانی و دارای ویژگی‌ها و خصوصیات فرهنگی، تمدنی و هنری است.

وی خطاب به مسئولان استانی افزود: همه تصمیمات باید با حفظ هویت مرز و بوم باشد چراکه نباید این هویت گم شود، این هویت جامعه را در برابر دشمن حفظ می‌کند.

تاریخ تمدنی مردم کُرد ‌کاملا برجسته است

رئیس جمهور از کردستان به عنوان استانی با سابقه تمدنی و شاخص‌های قابل توجه مدنیت نام برد و تصریح کرد: ‌شاخص‌های علم و ادب و فرهنگ و هنر آن در تاریخ تمدنی مردم کُرد جایگاه کاملا برجسته است.

رئیسی با بیان اینکه ‌دشمن در حمله و تهاجم و شبیخون فرهنگی به همه فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها می‌خواهد داشته‌های اعتقادی یک ملت جلوه نداشته باشد،از مدیران کردستان خواست تا حفظ هویت این مرز و بوم در تصمیمات مدیریتی حفظ شود چرا که سرمایه‌ای است که مردم را در برابر هجوم دشمن حفظ می‌کند.

ملت فلسطین را پیروز جنگ با اسرائیل می‌دانیم

رئیس‌جمهور جنایات اسرائیل را محکوم کرد و بیان داشت: مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ناشی از داشتن همین هویت اصلی اسلامی است. اسرائیل تصور کروه که می‌تواند شکست در عملیات جبه مقاومت را با کشت و کشتار جبرا‌ن کند که سخت در اشتباه است؛ آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین حامیان جنایات هولناک علیه بشریت هستند چراکه 4 هزار ‌کودک شهید و بیش از 10 هزار نفر را به شهادت رسیده‌اند، جبهه حق در مقابل استکبار پیروز است.

رئیس جمهور ‌با بیان اینکه ملت فلسطین را پیروز جنگ با اسرائیل می‌دانیم، گفت: در مقابل این صحنه‌ها مسئله اسلام، یهودیت و غیره نیست هرکسی در کسوت انسانی باشد نمی‌تواند این جنایت را قبول کند.

صنایع دستی کاملا باید مورد حمایت قرار بگیرد

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صنایع دستی کاملا باید مورد حمایت قرار بگیرد، تاکید کرد: حتما بازار دائمی برای محصولات و صنایع دستی ایجاد شود که ارزش افزوده نصیب دلالان نشود.‌ تسهیلات هم باید به آنان پرداخت شود که بتوانند کارگاه‌ها را فعال کنند و افراد بیشتری مشغول به کار شوند؛ صنایع دستی،صنایعی است که باید کاملا مورد حمایت قرار گیردو دولت باید بتواند از آنها حمایت کند.

وی ظرفیت‌های متعدد در استان از جمله اقتصاد گردشگری، مرز، تبادل مرزی، معاون، صنایع‌دستی را ظرفیت بزرگ برای استان دانست و تاکید کرد: کردستان این زمینه را دارد که در تبادل ظرفیت‌ها با کشور همسایه ایفای نقش کند.

تقویت بخش کشاورزی به ویژه در حوزه تولید کالاهای اساسی

رئیس‌جمهور بر ضرورت تقویت بخش کشاورزی به ویژه در حوزه تولید کالاهای اساسی برای کشور همچون گندم به منظور حفظ استقلال و عدم نیاز به بیگانگان تاکید و عنوان کرد: بازارچه دائمی حتما در شهرستان‌ها راه‌اندازی و باز فروش برای آنان پیدا شود تا رنج و زحمت آنان نصیب دلال نشود. شهرداران و فرمانداران این مهم را پیگیری و تسهیلات به فعالان این عرصه پرداخت شود.

رئیسی ابراز داشت: دانشگاه‌ها باید بر اساس نیاز کشور دانشجو بگیرند، این جزو سیاست شورای عالی انقلاب فرهنگی است، تا بعد از فارغ‌التحصیلی متناسب با نیاز، وارد بازار کار شوند.دانشگاه را به عنوان اتاق فکر دولت دانسته که باید نظام‌ مسائل کشور را شناخته و حل مسئله کنند.

جوانان به میدان کار بیایند و دنبال پشت میزنشینی نباشند

رئیس‌جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود افتتاح پروژه‌های آبرسانی در کردستان را حاصل مدیریت آب و بهره‌برداری درست دانست و گفت: باید با فکر، اندیشه و برنامه‌ریزی کارهای توسعه‌ای انجام داد.

وی خطاب به استاندار اظهار کرد: با همکاری و عضویت معاون اجرایی، وزیر راه، دانشگاه‌ها و مدیران استانی مربوطه برای رفع مشکل اشتغال کار جدیدی انجام داد، چراکه تحصیلکرده کم نداریم. کما اینکه جوانان به میدان کار بیایند و دنبال پشت میزنشینی نباشند.

بنای دولت عبور از چاله‌ها به دور از چاره‌اندیشی نیست

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسئله اشتغال مهم و دغدغه دولت است، عنوان کرد: بنای دولت عبور از چاله‌ها به دور از چاره‌اندیشی نیست، اینکه پروژه‌ای که 17 سال مانده، باز بماند، این نگاه را مردود دانسته و باید موانع را از پیش‌روی مردم برداشت.

وی تصریح کرد: نهضت مسکن ملی باید حتما در کشور اجرایی و به اتمام برسد. این دولت نباید گرفتاز حاشیه‌ها شود بلکه اولویت خدمتگزاری به مردم است، بسیاری از دولت‌ها گرفتار همین حاشیه‌ها شدند، باید مردم را در کارگشایی، مشارکت در انجام و پیشبرد کارها امیدوار کرد.

مسئولان باید با روحیه جهادی ‌در جهت خدمت به مردم کار کنند

‌رئیسی  با تاکید بر اینکه مسئولان باید با روحیه جهادی و تلاش مجاهدانه در جهت خدمت به مردم کار کنند، ابراز داشت: اتفاقات بزرگی در کشور و استان افتاده و باز ادامه خواهد داشت. انتظار می‌‌رود که مسئله اشتغال در استان به صورت ویژه دنبال شود.

وی اجرای مناطق آزاد در کشور به ویژه کردستان را ضروری دانست و افزود: نباید مناطق آزاد تبدیل به محل واردات شوند بلکه باید مرکز تولید و صادرات شود. البته واردات مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات باهدف رونق تولید و رعایت مقررات دولت مشکلی ندارد.

رئیس‌جمهور گفت: فعال شدن مناطق آزاد در استان به منظور ساماندهی کوله‌بران و تبادلات مرزی حتما دنبال شود.

نشست نخبگان به صورت ماهانه و منظم برگزار شود

وی استفاده بهینه از امکانات را ضروری دانست و  اظهار کرد: ۱۰۱ هزار عضو هئیت فعال در کشور داریم که سرمایه ملی و ارزشمند برای کشور هستند و با استفاده از این ظرفیت‌ها، بسیاری از گره‌ها حل می‌شود.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: نشست نخبگان به صورت ماهانه و منظم برگزار و از نقطه نظرات اساتید جهت رفع مشکلات استفاده شود.

وی بر ضرورت اجرای قوانین درباره بهبود فضای کسب و کار، رشد تولید و حوزه علم و فناوری باید اجرا و به حساسیت دنبال شود. فضای کسب و کار باید تضمین‌شده باشد.

بروکراسی‌های اداری همه را خسته کرده است

رئیسی یا اذعان به اینکه بروکراسی‌های اداری همه را خسته کرده است، افزود: گاهی پیچیدگی‌های کاری چنان کارآفرینان و دانشجویان را خسته کرده، که از ورود به فلان رشته پشیمان می‌شوند که چرا به این حوزه آمده‌اند، نباید این رویکرد جاری باشد.

وی تصریح کرد:  تلاش کنیم که موانع پیش‌روی تولید برداشته شود و مخاطب آن ما مسئولان هستیم. باید ضمن اینکه کارها را دقیق ببینیم اما نباید گرفتار نظرات کارشناسی و منتظر فلان همکار شد، گاهی اوقات شخصا کارهای حوزه‌های مختلف از جمله محیط‌زیست را دنبال می‌کنم.

برخی نظریات کارشناسی کشور را دچار قفل می‌کند

رئیس‌جمهور اذعان کرد: برخی نظریات کارشناسی کشور را دچار قفل می‌کند، احترام به نظریات کارشناسی قابل قبول اما قفل کردن فضای کسب و کار هرگز؛ مدیران در انجام کارها دست و دلشان نلرزد و شجاعت و شهامت داشته باشند، سریع کارها را دنبال کنند. 

وی درباره تعلل در کارها عنوان کرد: نظارت ارزشمند است اما نباید شجاعت را از مدیران بگیرد چراکه دیگر شاهد خلاقیت و ابتکار و پیشبرد کارها نخواهیم بود و به نفع کشور نیست. نظارت را قبول دریم اما باید شجاعت مدیران محفوظ بماند.

مهار تورم را از طریق رکود نباید پیگیری کنیم

رئیسی درباره شعار سال تاکید کرد: مهار تورم را از طریق رکود نباید پیگیری کنیم بلکه باید  از طریق رشد تولید دنبال کرد؛ کسری بودجه و رشد نقدسنگس عامل تورم است اما اگر هدایت و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود، نگران‌کننده نیست.

وی درباره وضعیت اقتصادی این استان، تصریح کرد: بالا بودن نرخ تورم در کردستان باید دنبال و پیگیر شود.

رئیس‌جمهور گفت: استاندار وضعیت تلکابین باهدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری را دنبال کند چراکه ظرفیت و جاذبه‌های گردشگری متعدد و باید مورد استفاده قرار گیرند.

رشد اقتصادی در شش ماه نخست به ۶.۲ درصد رسید

وی خطاب به مسئولان؛ رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری را ضروری دانست و اعلام کرد: رشد اقتصادی سال گذشته ۴ درصد و در شش ماه نخست سال‌جاری ۶.۲ درصد است، حفظ این وضعیت مهم و سپس باید ارتقا داد تا شاهد کاهش تولید نباشیم.

رئیس‌جمهور در پایان امنیت پایدار و وحدت و انسجام در کردستان را قابل تقدیر و زمینه توسعه‌یافتگی استان دانست و خواستار حفظ خون شهدا و حفظ جایگاه خانواده‌های معظم شهدا شد.

باید از این فرصت در جهت رفع مشکلات گام برداشت

وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی، رشد تولید و انجام کارها نیازمند روحیه جهادی است، خطاب به مسئولان یادآور شد: این دولت و مسئولیت‌ها نیز زمانی بوده و باید از این فرصت در جهت رفع مشکلات گام برداشت، در غیراینصورت رنج‌آور خواهد بود.

رئیسی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور شامل دولتی، تعاونی و بخش خصوصی است، تاکید کرد: مدیران بخش خصوصی را حمایت و تقویت کنند، اجازه دهید کار مردم توسط خود مردم دنبال شود. بخش خصوصی و تعاونی‌ها فعال شود. بسیاری از کشورها، کارهای بزرگ را به خیرین و خیریه‌ها سپرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
حرف نزن عمل کن
اتفاقا همگی درگیر بیت المال هستند
مدیرانی که برای پوشش دادن ناکارامدی خودشان مدیران قبلی را زیر سوال می برند و برای دیگران حاشیه درست میکنند نمیتونن دچار حاشیه نشوند
سه ساله مدام داري همينو مي گي
بس چرا با مديرهاي ناكارآمد برخورد نمي كنيد ؟
این کارهایی که می فرمایید دولت شما انجام داده ، با فرض صحت در مقابل کارهایی که باید انجام شود بسیار بسیار ناچیز است. یک نگاهی به دیگر کشورهل بندازید بببینید چه کارهایی باید انجام شود
هنوز همه مراکز استانها به ریل وصا نیستند در صورتیکه حتی شهرهای کوچک دنیا هم در دهه های پیش به ریل وصل هستند
هنوز عمده ی مناطق پایتخت فاقد مترو است
هنوز خودروهای عهد بوق تو شهرها حرکت میکند
هنوز خودروهای عهد بوق تو کشور مونتاژ می شود
و....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست